Szállítási információk
A kiszállítás ingyenes.
Amennyiben egy termék szállításáért díjat számítunk fel, azt egyértelműen jelezzük a terméknél.
Szállítási Költségek
2024.04.20.-tól az alábbi árakon szállítunk házhoz:
A webáruházba leadott, vagy a webáruház email címére megküldött rendelések bruttó összértékére az alábbi bruttó szállítási költségek* vonatkoznak:
MEGRENDELÉS ÖSSZÉRTÉKE | SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG | |
GLS | MPL | |
15.000 Ft alatt | 2 890 Ft | 1 990 Ft |
15.000 – 50.000 Ft között | 4 690 Ft | 2 990 Ft |
50.000 – 100.000 Ft között | 5 790 Ft | 5 990 Ft |
100.000 Ft felett | Ingyenes | Ingyenes |
GLS XXL (Megrendelés Összértékétől Függetlenül) | 11 990 Ft |
* Kivéve: GLS XXL Fuvarozási szolgáltatás
A termék(ek) kiszállítását a Magyar Posta logisztikai üzletága, az MPL, a GLS és a GLS XXL végzi Magyarország egész területén.
Megrendelőinket a megrendelés feladását visszaigazoló E-mailben tájékoztatjuk, hogy a küldeménye(i) – annak jellegéből adódóan -, vagy a választott szállítási módnak megfelelően, melyik szállítmányozó céggel kerül(nek) feladásra.
MAGYAR POSTA MPL SZÁLLÍTÁS
A Posta a postacsomagok kézbesítését munkanapokon 08.00 és 17.00 óra között kétszer kísérli meg. A kiszállítás és a kézbesítés a címhelyen lévő első zárható kapuig, ajtóig történik.
Az MPL futár a Magyar Posta ÁSZF-je és a megkötött közös szerződés szerint nem köteles a kiszállított küldeményt kapun/épületen belül kikézbesíteni vagy mozgatni.
A Magyar Posta MPL üzletága a webáruházunkban rendelt termékeket az alábbi módon szállítja ki Megrendelő/Címzett részre:
40 kg alatti küldeményeket a Magyar Posta MPL futárszolgálata egy kis szállító autóval (kis zöld autó) és egy futárral/sofőrrel, kézi erővel mozgatva kézbesíti.
40 kg feletti küldeményeket a Magyar Posta MPL emelő hátfalas autóval szállítja ki egy sofőrrel, a küldeményt pedig kézi emelő segítségével mozgatja a sofőr futár a Megrendelő/Címzett kapujáig.
FONTOS! Mindkét esetben az MPL futár nem hagyhatja el a gépjárművét, tehát emeletre, kapun belüli egyéb helyre nem tud kézbesíteni!
Lehetőség van Posta csomagautomatába vagy Posta pontra kérni a szállítást, amennyiben a megrendelni kívánt termék, vagy termékek súlya és terjedelme ezt lehetővé teszi.
Az átvétellel kapcsolatban itt tájékozódhat: https://www.posta.hu/csomagautomata#csomagatvetel és https://www.posta.hu/postapont.
KISZÁLLÍTÁS MENETE MPL FUTÁRSZOLGÁLATTAL
A küldemények kiszállítását az MPL futár (egymást követő munkanapokon) kétszer kísérli meg.
A személyes kézbesítés érdekében a címzett köteles biztosítani a címhely egyszerű beazonosíthatóságát valamint könnyű és biztonságos megközelítését (pl.: lépcsőházi kulcs, kapukód rendelkezésre bocsátása, az állattartás szabályainak betartása).
A címzetten kívüli egyéb jogosult átvevő a polgári jog általános szabályai szerint felel a postai küldemény címzett részére történő átadásáért.
Az első kézbesítés során az MPL futár a címzett vagy annak meghatalmazottjának beazonosítását követően először az utánvét összeg beszedését végzi el, amennyiben a küldemény postai utánvéttel került feladásra. Majd átadja a küldeményt címzett vagy annak meghatalmazottja részére.
Ha az első kézbesítési kísérlet sikertelen, akkor a címiraton feltüntetett címzetti magyarországi telefonszámon a Posta – az értesítő hátrahagyását megelőzően –megkísérli egyeztetni a másodszori kézbesítés időpontját.
A telefonszám hiánya, illetve az egyeztetési kísérlet sikertelensége esetén a Posta a csomag küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra, melyen feljegyzi a kézbesítési kísérlet dátumát (hónap, nap, időpont) és azt a telefonszámot, amelyen a másodszori kézbesítés időpontját a címzett egyeztetheti. A címzett által (az értesítő alapján) kezdeményezett egyeztetés elmaradása esetén a csomag küldemény kézbesítésének másodszori kísérletére a következő munkanapon kerül sor.
A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a Posta a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a kézbesítési pontot,illetve rendelkezésre tartási (őrzési) időt, ahol és ameddig a postacsomag küldeményt a jogosult átveheti.
A postacsomag küldemények a kézbesítési ponton a két kézbesítési kísérlet között nem vehetők át, a címzett vagy egyéb jogosult átvevő a postacsomag küldeményt csak a második kézbesítési kísérletet követően veheti át.
INFORMÁCIÓ AZ MPL FUTÁRSZOLGÁLATTAL FELADOTT KÜLDEMÉNYEKRŐL
Az MPL futárszolgálattal feladott küldeményekről az alábbi módon tud tájékozódni:
A küldemény feladását követően a Magyar Posta MPL-től kapott E-mailben, melyben megtalálja küldemény feladásának a dátumát, a feladott küldemény(ek) azonosítóját, postai utánvét esetén az utánvét összeget, valamint a postai MPL ügyfélszolgálat telefonos és email-es elérhetőségeit.
A küldemény(ek) nyomon követése az MPL által megküldött e-mailben lévő küldemény azonosítóra klikkelve érhető el.
Az MPL futárszolgálat szállítási feltételeiről további részleteket a Magyar Posta hivatalos weboldalán található Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei oldalon „Általános Szerződési Feltételek”-ben, illetve az MPL Üzleti Csomag Fuvarozási Szolgáltatás oldalon található „MPL Üzleti csomag fuvarozási szolgáltatás Általános Szerződési Feltételei” –ben tájékozódhat:
https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/postai_aszf
https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/aszf/egyeb_aszf_1
GLS XXL Szállítás
A GLS XXL szállítási szolgáltatás
A Küldemény címe az a cím, amelyet a Feladó megfelelően pontosan és minden adatra kiterjedően feltüntetett a Küldeményen, annak csomagolásán vagy ahhoz tartozó csomagcímkén. Amennyiben a Feladó a címet nem pontosan adja meg (pl. emelet, ajtó hiányzik), úgy felel minden ebből eredő kárért, valamint azért, ha a Szolgáltató a Küldeményt ezen okból kifolyólag kézbesíteni nem tudja.
Ezért kérjük megrendelőinket a GLS XXL szolgáltatás megrendelése esetén a szállítási címet a lehető legpontosabban adják meg megrendelésükben.
A Címzett felelős a címhely biztonságos megközelíthetőségéért, ideértve a címhelyen belül található rendeltetési helyet is, továbbá azért, hogy a Küldemények átvételét a címen a kézbesítés időpontjában biztosítsa. Szolgáltató a Küldemények kézbesítését (ideértve a sikertelen első kézbesítést követő második kézbesítési kísérletet is) munkanapokon 8-17 óra között kísérli meg. Ezen időponttól kizárólag a Szolgáltató kifejezett hozzájárulása esetében lehet eltérni.
A címhely illetve a rendeltetési hely abban az esetben közelíthető meg biztonságosan, ha
• a címhely közúton tehergépjárművel megközelíthető;
• a tehergépjármű parkolása a címhelytől számított maximum 50 méteren belül a Küldemény ki- és felpakolásáig tartó időtartamban folyamatosan biztosított;
• a Küldemények mozgatása két ember által biztonságosan kivitelezhető a helyszínen (ideértve a rendeltetési helyet is);
• a futárok élete, testi épsége, egészsége nem veszélyeztetett.
Amennyiben a Címzett a fenti kötelezettségének nem tesz eleget, továbbá amennyiben a személyes kézbesítés veszélyeztetné a kézbesítést végző testi épségét, valamint a vagyonbiztonságot, úgy a Szolgáltató a Küldeményt a címhely előtt vagy amennyiben a rendeltetési hely nem felel meg a fenti kritériumoknak, úgy a címhelyen bárhol elhelyezheti a Címzett jelenlétében vagy visszaszállítja a Depóba, ez utóbbiról a Címzettet tájékoztatja. A gépkocsivezető a kézbesítéskor 10 perc időtartamot meghaladóan nem várakoztatható, várakoztatás esetén a kézbesítés megszakítható.
A kézbesítés menete
A Küldemények kézbesítésének napján a futár megkísérli a Címzett felhívását (telefonos előértesítés), és egyezteti a Küldemény aznapi kiszállítását. Amennyiben a Címzett számára az adott napon történő kiszállítás nem felel meg, úgy a futár aznap a Küldeményt nem szállítja ki a Címzett részére. Amennyiben a futár a Címzettet nem tudja elérni, úgy a Szolgáltató a Küldeményt aznap megkísérli kiszállítani.
A Küldeményeket a Szolgáltató a Címzett által a címen megjelölt rendeltetési helyig (azaz nemcsak az ajtóig) szállítja.
Szolgáltató jogosult megtagadni a Küldemény rendeltetési helyre történő szállítását, amennyiben a címen a Küldemény biztonságosan nem szállítható (pl. mert méretei miatt nem fér el), továbbá amennyiben a rendeltetési hely nem felel meg a címhelyre vonatkozó fenti követelményeknek.
Az átvételkor a Címzettnek joga van a Küldeményt felbontani és a sérülésmentességet ellenőrizni. Az esetleges sérülésről a Felek jegyzőkönyvet vesznek fel, illetve szükség esetében a futár a sérülésről fényképeket készít.
Amennyiben a Küldeményen nincs sérülés, úgy a Címzett azt átveszi, oly módon, hogy a szkennerben a kézbesítési igazolást aláírásával látja el. Az aláírást rögzítő technikai eszközzel felvett aláírás képét is tartalmazó elektronikus dokumentum (POD) az ellenkező bizonyításáig teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy a Küldeményt a jogosult átvevő sérülésmentesen átvette.
Amennyiben a Címzett a Küldeményt sérülésmentesen az előbb írtak szerint átvette, úgy utóbb nem hivatkozhat arra, hogy a Küldemény sérült volt. Mindemellett arra tekintettel, hogy a Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Küldemény tartalmát, így az Áru átvételét/sérülésmentességét ellenőrizze, így a Címzett terhére esik annak ténye, hogy ezt az átvételkor nem ellenőrizte, így a Küldemény/Áru károsodása, sérülése, elvesztése csak az átvételt követően vált számára ismertté.
Az írni nem tudó, vagy az írásban akadályozott személy részére Szolgáltató nagykorú tanú jelenlétében kézbesít. A tanú a kézbesítési okiraton saját nevét írja alá.
Küldemény kézbesíthetetlensége esetében irányadó eljárás
Szolgáltatón kívül álló okból kézbesíthetetlen a Küldemény a Címzett részére, ha
a) a Küldemény címzése vagy címe nem megfelelő, vagy a cím nem létező, továbbá, ha a címhely azonosításra nem alkalmas, vagy az nem egyértelmű,
b) a Címzett a címen nem ismert
c) a Címzett vagy egyéb jogosult átvevő nem tartózkodott a címen a kézbesítés napján,
d) a Címzett az átvételt megtagadta,
e) a Címzett a címről elköltözött,
f) természetes személy Címzett elhunyt vagy szervezet esetében megszűnt.
Amennyiben a Szolgáltató a Küldeményt azért nem tudta kézbesíteni, mert a Címzett vagy az egyéb jogosult átvevő nem tartózkodott a kézbesítés napján a címen, úgy külön díj felszámítása nélkül még egy alkalommal Szolgáltató megkísérli a Küldemény kiszállítását. A kiszállítás új időpontját a Szolgáltató a Címzettel – ennek hiányában -a Feladóval egyezteti.
Amennyiben a fenti intézkedések ellenére a Küldeményt a Szolgáltató rajtakívülálló okból nem tudta kézbesíteni, vagy amennyiben a Címzett az átvételt megtagadta, úgy a Szolgáltató a Küldeményt a Depóba vagy a GLS XXL HUB-ba szállítja, és a Feladót ennek tényéről értesíti. A Küldemény elszállításáról a Feladó köteles gondoskodni. A Feladó viseli a sikertelen kézbesítés miatt a Küldemény visszaszállításával illetve tárolásával kapcsolatos költségeket, melynek összege a Felek eltérő megállapodásának hiányában a GLS XXL Service díjával egyezik meg, melyet a Szolgáltató jogosult a Feladóval szemben érvényesíteni.
Átvételre jogosult személyek
A Küldeményt a Címzett vagy amennyiben azt az adott többletszolgáltatás vagy a Megbízó (Feladó) és a Szolgáltató közötti szerződés nem zárja ki, úgy a Címzett helyett és nevében az egyéb jogosult átvevő részére kell kézbesíteni. Az egyéb jogosult átvevő által tett jognyilatkozatok (ideértve különösen a POD aláírását) joghatása megegyezik a Címzett által tett jognyilatkozattal.
Egyéb jogosult átvevőnek minősülnek az alábbi személyek:
• az alkalmi átvevő, valamint
• a meghatalmazott.
Alkalmi átvevő
Alkalmi átvevőnek minősül a Küldemény címzésében szereplő címen tartózkodó 14. életévet betöltött személy, akiről a körülmények szerint feltételezhető, hogy jogosult a Küldemény átvételére.
Amenniyben az átvett csomaggal kapcsolatban bámilyen észrevétele van, kérjük jelezze azt nekünk az +36301592608 mobilszámon, illetve írásban info@thermoweb.hu email címen.
A GLS XXL futárszolgálat szállítási feltételeiről további részleteket a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. weboldalán található „Általános Szerződési Feltételek”-ben tájékozódhat: https://gls-group.com/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek